Update on That Cheap Trick Lawsuit Story

dreacheap-trick-dream-police-big

Yes, we are always happy to police our content in the pursuit of accuracy and fairness.

 By Fred Mills

 In response to our July 10 news item “Cheap Trick Launches Million-buck Lawsuit,” Joe Reilly of the Media Relations for the Ottawa Bluesfest (which as noted in the news item is being sued by the band) wrote and requested a small change in some of the terminology used – specifically in a portion which was quoting directly from Britain’s The Guardian, the original source of the news. The Guardian made the requested change, so in the interest of accuracy we have also made the requested change and in order to further clarify we are publishing Reilly’s letter below. —The Editors

 ***

 From Joe Reilly, Media Relations Ottawa Bluesfest:

 I’m writing today in response to an article that was published in the online edition on July 10th.  I don’t know if it appeared in your print edition.  The article is about Cheap Trick’s lawsuit against Bluesfest: “Cheap Trick Launches Million-buck Lawsuit.”

 In that article the following line appears:

 Reports the Guardian in Britain: “Cheap Trick have filed a $1 million (£600,000) lawsuit against the Canadian festival where the band were almost killed in 2011.

 It seems that the use of this line and the depiction of this event as nearly killing the band stems from an online article that ran on the Guardian’s website earlier this week.

 We are taking exception to the reporting that the band members were nearly killed. None of the band members were injured.  Three people (including a one of Cheap Trick’s road crew members) were taken to hospital where they were treated for minor injuries – as classified by the hospital staff.

 We are not trying to understate the gravity of the situation on July 17, 2011.  It was a very serious situation.  We do object to the reference to the band being “nearly killed” and are looking for accuracy in how the event is being depicted in the media.

 After discussions with the editorial team at The Guardian (which you are quoting), the publication has made the following change:

 Cheap Trick have filed a $1 million (£600,000) lawsuit against the Canadian festival at which the stage collapsed as the band were playing in 2011.

 This seems a more accurate depiction of what happened on the date in question.

 We are requesting that Burt make a similar change to accurately depict what happened on July 17, 2011.

1 thought on “Update on That Cheap Trick Lawsuit Story

  1. Dave Frey

    Joe Reilly; You put profit over public safety and you clearly didn’t (or won’t) stand on your own your stage. But if you did I’d ask you this; when 30 tons of roof/lights/sound and all fell on you (after you changed your shorts) would you still say your stage simply fell or that you were nearly killed? Also your “facts” are dead wrong, Robin Zander was injured, hospitalized, I paid the bill. Very sadly many of those there, band, crew, and the poor souls that worked for you, have what appear to be life-changing health issues because they were nearly killed. Dave Frey (I was there, were you?)

Leave a Reply